Sunday 3 August 2014

Kehidupan Selepas Bergelar Isteri

Bismillahirahmanirahim..

Waa...rasanya dah lama banget aku tak update blog nih..kekangan masa, juga kehidupan baru sebagai seorang ISTERI membantutkan keinginan dan masa untuk update blog kesayangan aku nih..sekarangggg, ada masa!! hehe..InsyaAllah, di lain entry aku akan upload gambar resepsi perkahwinan yewww..tungguuu..ngeh3..

Tanggal 8 Jun 2014, aku sah bergelar Isteri kepada suami tercinta, Muhamad Najmi Ab Aziz dengan sekali lafaz, alhamdulillah..terlafaz jew kalimah ajaib yue, merubah seluruh kehidupan aku..rasa diri lebih bertanggungjawab, lebih berdisiplin, lebih bahagia, lengkap sebagai seorang wanita dan sebagainyaaaa laaa..

Sebulan lebih dah berlalu, cepatttt jew rasanya..terasa baru semalam kawin..hahaha..beznye pah kawin nih, semua perkara kami lakukan bersama2..masak, jemur baju(aku basuh, die jemur..hihi..)..makan, puasa, gaduh, majuk, pujuk..hahaha..semuanyaaa..sangat2 indah..

Terasa makin lengkap menjadi isteri bila aku masak, die makan dengan penuh berselera..baiknya suami aku, die komplen makanan aku sedap tak sedap dengan penuh berhemah..kalau sedap, die puji melambung2 sampai hidung aku pon kembang sekembang2nya..bila tak sedap die senyap, pasti die akan suh aku bukak mulut dan suapkan aku..bila aku rasa masin kew, masam kew baru aku tau masakan aku kurang sempurna..haha..kebaikan die membuatkan aku bertambah cinta..cehh, romantik banget sihhh..

Tue tang makan, yang nih kalau tang nak berjalan2(bersiar2..)..die lebih suka mendahulukan aku, tanya aku nak die bawa kemana..sikap rendah diri die nih yang buat aku rasa lebih disayangi sebagai sorang isteri..die tak pernah menggunakan kuasa VETO die untuk membuat keputusan sendiri tanpa bertanyakan pendapat aku terlebih dahulu..membuat aku bertambah rasa akulah insan paling bahagiaaa..

Kalau aku nak ceritakan kebaikan die, sampai esok takkan abis..biarlah hanya Allah dan aku yang mengetahui..bukan niat hendak berbangga, jauh sekali merasa riak..bukan jugak hendak berasa sombong dengan kebahagiaan yang dikecapi, mungkin nih ujian kebahagiaan yang Allah bagi..supaya bersedia untuk ujian kekecewaan suatu hari nanti, wallahu'alam..mintak dijauhkan..aku berdoa semoga kebahagiaan nih akan berkekalan hingga ke Syurga..ameeennn..

Baiti Jannati, Lillahi Robbi...

Thanks to read this entry..

No comments:

Post a Comment