Tuesday 20 November 2012

Erti Bahagia

.:: Ceria? Ceria sebenar bagaimana ya?

"Kalaulah hari-hari ceria seperti Haura kan best..ada masalah pun tetap tersenyum.."

Aku hanya mampu tersenyum bila dilabelkan sebegitu rupa..bukan sekali dua aku mendengarkan sahabat aku labelkan aku begitu..sudah acap kali..aku hanya mampu TERSENYUM..memang aku tidak pandai mempamerkan kesedihanku..melainkan jika aku betul-betul tidak dapat menahan kesedihan..hanya mampu mengadu kepada Allah..aku bukan sekuat mana..kadang-kadang airmata tumpah jua..secara liabilitinya aku sering kesedihan, mungkin kerana aku selalu memendam perasaan..apa yang bisa aku pegang hingga kini adalah semua kesedihan itu berpaksi kepada tarbiyyah daripada Allah..ingin menguji sejauh mana aku bersabar mengharunginya..Allahurabbi..
----------------------------------------------------------------------------------------------

Kadang-kadang aku mengintai bintang
Namun apa yang aku temui disebalik 
awan hanyalah pekat kegelapan malam..

Kadang-kadang aku membisik kata..
Namun yang hanya mendengar setia hanya
angin malam yang terbawa..

ya ALLAH..
Beri aku secebis kekuatan dalam menghadapi ranjauMu
Walau sesungguhnya aku tahu jalan penuh berliku..

Duhai bidadari dunia..
Bukan sekadar hiasan cuma..
Namun memikul tanggungjawab yang berat..
Dalam membimbing para pujangga pengintaimu..
Kuatkan mujahadah..
JANGAN LEMAH..
Ingat perjuanganmu bukan sekadar 
senipis sehelai rambut..
NAMUN memerlukan kekuatan lahiriahmu..
BANGUNLAH MUSLIMAH SEJATI..
Kekasih Allah..

No comments:

Post a Comment