Wednesday 20 February 2013

Lumrah Kehidupan

Belajar dari Kesilapan

# Anda pernah tersilap langkah??..Anda pernah menghabiskan masa dengan sesuatu yang sia - sia??..Anda Pernah menghabiskan masa senggang dan lapang anda dengan sesuatu yang tidak berfaedah dan tidak mendatangkah hasil??..Lumrah Manusia, Mengejar sesuatu yang diimpikan melebihi kudrat sebagai hamba..Alangkah ruginya, MASA yang ada berlalu tanpa ada hasilnya..Pentingkah Impian Itu??

Belajarlah dari kesilapan masa SILAM..!!
Sebab apa??Kerana kita manusia Biasa..tetap kekal sebagai BIASA - BIASA SAHAJA..Ingat Perkataan itu, Yang BIASA - BIASA SAHAJA.. Istimewanya manusia, Allah anugerahkan otak untuk berfikir, hati untuk melihat.. 

MELIHAT??HATI BOLEH MELIHAT..??

Ya, Hati boleh melihat, Bahkan boleh merasakan yang mana elok yang mana busuk..Ajaib bukan..Tiada Yang Mustahil Jika Melibatkan Kekuasaan Allah..!!..Allahu Allah..

Jangan Pernah Tersilap Langkah..Menyesal Di Kemudian Hari Tidak Berguna..Ingatlah Allah tidak pernah jauh, Sentiasa ada..Walaupun tak terlihat oleh mata dan pandangan, tapi kita boleh dirasakan melalui HATI kehadiranNya saat kita memerlukan dan berduka..Setia mendengar segala rintihan kita..Allah Itu Kekasih Sejati yang tidak pernah penat, mengeluh serta memberikan  kebahagiaan buat hambaNya yang mencintaiNya..Andai terduga, Ingatlah itu tandanya Allah SAYANG kita, Allah tegur kita melalui kesilapan yang kita lakukan..Baiknya Allah..Dan Ingatlah, Cinta Allah Tidak Pernah Mengecewakan..

Mood :: Indahnya hidup bersyariat..(Lama dah tidak mencoretkan sesuatu madah..Ikhlas dari hati, Pengalaman Mematangkan Fikiran..)

No comments:

Post a Comment