Friday 7 March 2014

Korea Oh Korea

Bismillahirahmanirahim..

Hukhuk..hee..mesti korang teruja kan seperti aku kalau dapat pergi itu Korea?? Aku nak pergi Koreaaaa..dalam mimpi jew, ok!..oleh kerana aku nih peminat tegar cerita Korea semenjak dua menjak nih, so aku kepingin mau pergi Korea..mula la misi aku dok bukak pakcik google untuk bertanyakan tempat-tempat menarik di Korea..belek punya belek gambar, aku jumpa satu gambar yang sangat-sangat unik bagi aku..sweettt ok..bagi aku laa..kihkih..

Gambar nih..so sweettt..

Nak tau, nih adalah satu tempat yang wajib dikunjungi oleh para pelancong yang nak datang ke Korea..tempat nih berada di sekitar Namsan..pasangan kekasih kebiasannya mengabdikan kisah cinta mereka disini..lambang cinta sejati la ibaratnya, tulis nama korang dan pasangan korang dan kemudian gantung ngan kunci mangga lagik kau..haa, tue laa yang uniknya..aku nih dah dok mula berangan-angan nak pergi..tapi apekan dayaaa..poketku koring kontang..adehhh..

Bermula ngan cerita "My Girlfriend is Gumiho" la yang wat aku jadi gilak cite Korea nih..en tunang aku pon heran sebab sebelum nih aku mane dew layan cite Korea nih..dulu adik-adik aku duk layan Running Man sampai tergelak berguling-guling sen-sorang pon wat aku geleng kepala..aku duk kutuk kengkawan aku cakap "ko nih gile kew ape, kejap gelak sen-sorang..kejap-kejap ko senyum sen-sorang..exammm woiiii"..<----tengok, jahat tak aku dulu, mulut takdak insurans..yekew??hahaha.tipu jeww..aku mane berani cakap camtu ngan kawan aku..kihkih..but now!! see, aku pulak yang dapat penyakit yang sama..aduhaiii..lawak gilak tau!!hahaha..elok la Cah ko gitu, nikmati zaman bujang yang bersisa 2 bulan lagik tue..pah nih taklehh dahhh..

Uolls, aku duk tulis entry nih kali nih sebab baru-baru nih aku dapat special offer from AirAsia for special customer(aku la tue..heee) untuk travel gi mane jew aku nak pergi..50% ok, tiket yang harga RM1xxx aku boleh dapat dalam RM5xx something gitew jew..woww!!..mulanyee aku duk merengek ngan en tunang nak pergi sebab travel offer tue betul-betul pah aku kawin..soo, hajatnyeee nak gi honeymoon kat Korea lew kononnye..tapi en tunang tak kasiii..cdih tau.."pergi yang dekat-dekat jew la,takyah gi jauh..Malaysia pon tak kurang hebatnyee..tak percaya??google lew guna tabby kesayangan tue" jawapan die yang satu nih membantutkan segala yang terbantut dan menghentikan masa yang berputar disekeliling aku seketika..aku memandang tabby ku ngan pandangan yang kosong..uwaaa..cehh, sastera sungguh laa...apepon..demi mengubat kekecewaan aku, aku pon search jugak lew gambar tempat-tempat menarik di korea..jommm layaannn...

Ini Insadong

Musim luruh di Korea..cantiknyerrrr!!

Ingat lagik tak, sesiapa yang pernah menonton cite "Winter Sonata" mesti akan ingat..aku tak tengok pon..hahaha

Subhanallah..ini salah satu tempat yang menarik di Korea..Pulau Nami..cantikkk kannn..

Haa..nih dalam cite ape erkk??aku ingat-ingat lupe..sinopsisnyerr "sorang raja di zaman dahulu yang kematian istri sehingga die sesat bersama-sama hulubalangnya ke dunia maju untuk mencari punca kematian istrinya.."..ingat takk??

Korea nih memang terkenal dengan bangunan yang unik..tengok tueee..

Nih pulak dalam cite The Moon That Embraces the Sun..bez sangat cite nih...


Suasana Malam di Korea..bagi aku arkitek kew, designer kew segala bagai sangat-sangat kreatif hingga boleh memikirkan sesuatu yang cantik seperti ini..kalau ada kat Malaysia tiap-tiap malam aku nak pergi sambil duduk kat anjung taman sambil makan kacang kuda panas-panas..hee

Citer City Hunter dan My Girl..


Yang nih pulak Masjid yang pertama dibina di Korea..Seoul Central Mosque..

Huh, inshaAllah satu hari nanti pasti akan ada jugak rezeki aku untuk ke sana..doakan ya..ameenn..sampai cnih dulu yeww..aku nak pergi bersiap-siap nak kuar pulak..daaa~


Nih la artis Korea yang aku minat..Lee Seung Gi dan Shin Min Ah..comeyy kan..

Thanks to read this entry..


No comments:

Post a Comment