Monday, 11 March 2013

Seawal Pagi Itu~

Bismillahirahmanirahim..

Aku mungkin mimpikan sesuatu semalam. Hari nih, pergi kerja dengan penuh bersemangat. Duk senyum-senyum tak pernah pudar, jumpa jew sesiapa senyum ikhlas sampai ke telinga walaupun tak kenal. Erk, yang membalas senyuman pun duk hairan, apa nak di hairankan..tak pernah tengok orang ceria macam aku nih kew? hukhuk, perasan ko cah..heee~Tak pernah aku seawal hari nih, mungkin aku bermimpi putra kayangan datang memberiku duit bertimbun-timbun kot semalam. huahua...uishh, asyik piker sal duit jew..toing..

Ok, berbalik kepada topik hari nih, hurmmm..aku nak senaraikan matlamat hidup aku. Lebih tepat, jadual yang aku nak capai sebaik yang mungkin.  Allahu Allah..

1. Solat Jangan Tinggal ya Aishah, Jangan sesekali tinggal, Istiqomahkan diri,paksa diri ----> Kadang-kadang tue kena jugak tinggal sebab cutiiiii..hurmm..aku dah jadi seperti seseorang yang matang gituu..heee~

2. Puasa 2 kali seminggu~Sekurang-kurangnya ea..

3. Banyakkan selawat ke atas Nabi, bukan banyakkan mengumpat!!

4. Hulurkan sedekah. Cukup sekadar senyum pon takpe. Sedekah jugak tue, jangan sesekali kedekut senyum..Allah tak suka orang yang sombong..ingat!!(gaya seperti Upin dan Ipin..heee)

5. Perbanyakkan solat sunat di malam hari, solat hajat, tahajjud

6. Perbanyakkan bacaan Al Quran..

Yang duk terkejarkan Degree, Master dan PHD tue, jangan kejar dunia jew, kejar akhirat sekali. Pilih ilmu yang cenderung ke akhirat juga. Life is more better!!

Tinggalkan sejarah semalam bersama azam yang kental...
Jangan sesekali menoleh ke belakang. 

Subhanallah..Baiknya Allah..


0 comments:

Post a Comment