Friday 15 March 2013

~Rezeki Allah~

Bismillahirahmanirahim..

Alhamdulillah, terima kasih Allah atas rezeki yang tidak disangka.

As Sohwah Group Sdn Bhd---> Pergi Interview dengan menggunakan Skype, Terima kasih Teknologi Malaysia, kadang-kadang tak semua teknologi mendatangkan keburukkan. Ada Kalanya mendatangkan kebaikan.

Tip Untuk Menghadapi Interview~
1. Jangan lupa untuk mencari maklumat berkenaan dengan jawatan yang akan ditanya.

2. Jangan lupa untuk mendapatkan tip dan pengalaman daripada orang yang pernah pergi interview. Ala, tanya jew mana-mana kawan yang pernah pergi interview. Walau kadang-kadang kita akan jumpa bermacam-macam karenah tabahkan hati jew. Yang penting niat suci kita Allah tau kan..

3. Masa interview jangan duk merapu, senyum dengan ikhlas bukan dipaksa-paksa. Jawab soalan yang dikemukakan dengan yakin. Kalau tak tahu, jawab jew tak tahu. Jujur lebih baik dari menipu.

4. Doa banyak-banyak dan tawakkal. In shaa Allah, ada rezeki akan dapat.

5. Jangan tidur lewat, takut bila bangun ada garisan hitam macam panda melingkar di bahagian mata..Diakui memang la tertekan. hehehehe..seperti aku, malam nak interview memang tak boleh nak tidur. Sekejap tengok jam, sekejap ase sakit perut, sekejap ase masih tak cukup lagi bacaan. Oh Allah, macam-macam perasaan.














Alhamdulillah..semuanya berjalan dengan lancar..dan petang tue jugak dapat Offer Letter dari As Sohwah..apa lagi, aku terus sujud kesyukuran. Abis semua sanak saudara dan sepupu sepapat aku telefon untuk kabarkan berita gembira tue. Waa..umpama rezeki jatuh dari langit..

Terima Kasih Allah & pihak As Sohwah..berjanji akan bekerja dengan bersungguh-sungguh.

No comments:

Post a Comment