Saturday 17 June 2017

Mengandung Lagi Selepas Keguguran

Assalammualaikum..

1st, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan buat semua umat islam seluruh dunia.  Alhamdulillah, diberi kesempatan lagi oleh Allah untuk menunaikan ibadahNya.

Entri kli nih lebih kepada bagaimana terkejutnya aku dengan reeki yang tidak disangka-sangka diberi oleh Allah di bulan yang MULIA ini..Alhamdulillah, betapa Pemurahnya Allah mendengar rintihan hatiku..

04/04/2017 : Complete delivered anak yang disahkan meninggal dalam perut tanpa aku sedari, ya Allah betapa cuainya aku.

14/05/2017 : 1st period after berpantang

16/06/2017 : Dapat result UPT positif. Alhamdulillah, cepat Allah bagi pengganti.

Sungguh semasa aku mengetahui yang aku kehilangan anakku pada 27/03/2017 betapa gelap dunia aku rasa.. setiap malam aku merintih kepada Allah.. memikirkan dimana silapnya aku.. apa yang aku makan yang menyebabkan aku kehilangan anakku.. namun akhirnya aku dapat terima kenyataan yang anak aku memang anak syurga, Allah lebih sayangkan dia.. doktor pun ada beritahu aku, maybe baby memang dah tak kuat untuk hidup, baby memang dah tak sihat.. Allah lebih mengetahuinya.. namun semasa dalam pantang, aku memang berpantang betul-betul sebab aku memang bertekad nak preggy balik cepat-cepat..

Sampai mak aku cakap, aku sangat cekal.. aku tak beritahu mak aku yang aku nak mengandung balik dalam msa terdekat.. aku simpan niat aku nih sorang-sorang jauh dilubuk hatiku.. bersama doa kepada Allah aku minta setiap hari semoga Allah makbulkan doaku.. aku makin rajin buat ibadah, bersedekah, lapangkan dada, yakin yang rezeki Allah tue sentiasa ada.. amennn..

Alhamdulillah, Allah dengar doa aku.. aku bersyukur tiada henti.. bertambah sayang aku kepada Allah.. semakin kuat aku beribadah tanda terima kasihku kepada Allah.. kalau dihitung usia kandunganku 4 minggu lebih.. aku rahsiakn preggy aku kali nih..hanya ahli keluarga dan sahabat terdekat yang mengetahuinya..biarlah masa berbicara sehingga mereka ketahui sendiri..

Kenapa aku cakap dalam blog aku nih? sebab hanya segelintir je sahabatku yang tahu kewujudan blog aku nih.. lagipula, bagi aku blog ini adalah diari hidupku.. 

Tips cepat mengandung balik selepas keguguran (bagi sesiapa yang nak mengandung balik)

1. Semasa berpantang, berpantang betul-betul. Samada soal makanan, cara tidur, rehat secukupnya, berurut & bertuku semua. Bagi badan betul-betul ready & sihat untuk mengandung balik.
2. Kalau saya, saya makan supplemen lengkap berpantang Shaklee + Set lengkap kesuburan.. berdisiplin makan jangan sesekali tinggal. 
3. Doa kepada Allah, jangan berputus asa berdoa. 
4. Jangan sedih-sedih, yakin ape yang Allah rancang itu adalah yang terbaik untuk kita. Bersyukurlah sebab ada dah saham akhirat yang menunggu kita kat syurga, bukan senang tau dapat nikmat tue.

Tue je nak kongsikan, maaf ayat mendatar jew. sebab tak tahu kenapa hati nih terlampau gembira & bersyukur sehingga ayat pun mendatar jew..muka banyak senyum..hihi..

Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment