Thursday, 19 September 2013

Makanan yang Aku Suka ~

Bismillahirahmanirahim..

Tension dengan kerja yang semakin berlambak itu perkara besa..kalau aku mengeluh pun hari yang memedih itu tetap aku kena lalui juga..Bukan senang untuk menggapai yang terbaik itu..dalam sesetengah perkara memang ini yang kita kena tahan untuk teruskan hidup..so, apa yang perlu kita buat?

Haaa..release tension dengan makan..hoho..aku nih macam mengajar uolls untuk menambahkan berat badan jew kan..hehe..sebenar tidak! ceh, macam tegas sangat gayanya aku nih..heee~

1 hari tue, kawan ajak aku pergi makan kat kedai masakan korean yang tak jauh daripada opis tempat aku kerja-semestinya aku sangat2 suka masakan korean..kimbap antaranya yang palingggg aku suka..

Kimbap yang aku suka - Gambar dari pakcik google..hee~

Aku bakal meninggalkan tempat kerja aku sekarang, jadi persiapan aku untuk belajar buat sendiri kimbap nih..supaya boleh makan jugak nanti walaupun jauh..makanan kesihatan nih...hoho!

Antara yang lain juga ada kat kedai k-pop(aku dan geng2 aku gelarkan kedai k-pop sebab tak tahu nama kedai, lebih mudah dan senang disebut..hehe..jangan marah ya tuan kedai..)..makanan len adalah mandu ramyun..istimewanya ialah sebab 100% halal..jadi jangan takut untuk makan..tuan kedai sendiri yang buat..sedikit sebanyak dia tambah dan tolak daripada resepi yang asal..jadi, walaupun kat malaysia sesiapa yang minat k-pop nih boleh merasa makanan dia kat kedai nih..sory ya uolls, aku lupa nak ambik gambar kedai..nanti di len entry ya..hee..

Mandu Ramyun


Fries

Bread with egg and cheese

Semua gambar tue aku ambik menu kengkawan aku..masa diorang tengah makan aku ambik kesempatan untuk ambik gambar, haha..sampai kecoh diorang semua sebab aku ganggu dan merengek2 nak ambik gambar..maaf sahabat..:'(, namun terima kasih daripadaku..sebab tanpa korang aku tak dapat nak ambik gambar dan masukkan dalam blog kesayangan aku yang comey nih..hehe

Walaupun kita suka sangat makan makanan yang kita suka, namun fikirkan jugak kesan baik buruknya makanan tue..sebab takut apa yang kita makan memberi kesan yang tak baik kepada diri kita dan kesihatan kita..hargai nikmat kesihatan yang Allah bagi..

Jumpa lagi di len entry ya..daaa~ 




0 comments:

Post a Comment